пʼятниця, 3 квітня 2020 р.

10 порад для створення якісних та цікавих відеоуроків

 В умовах необхідності дистанційного навчання, які поставив перед суспільство карантин, педагоги стикнились з новим викликом: як проводити онлайн уроки. Панічний страх викликають поняття «зйомка» та «монтаж відео». Адже далеко не в кожного є хоча б якийсь досвід у даному напрямку. Насправді всі під силу опанувати базові навички, які допоможуть знімати заняття.
Більша частина суспільства користується смартфонами з камерою, за допомогою якої можна відзняти урок. А чим потрібно керуватись у підготовці, я викладу у 10-ти основних порадах.


1. Кого ми вчимо?
Чітко прописуйте цільову аудиторію заняття: вікова категорія, особливості розвитку (діти з особливими освітніми проблемами), якими навичнами треба володіти (в особливості позашкільна освіта).
2. Чого ми вчимо?
Визначіть чіткі завдання, які має навчитись виконувати слухач. Нехай їх буде менше але вони будуть якісними. Не перевантажуйте матеріал. До прикладу розділіть 1 тему на 3 відео.
3. Де ми вчимо? (локація зйомки, естетика)
Ваш кадр (сцена) має бути максимально простим та без зайвих предметів: однотонна стіна; книжковий стилаж, подвір’я тощо. Приберіть зайві предмети: одяг, стільці, папки та речі, які не потрібні для уроку. Чим менше предметів у кадрі (окрім необхідних для заняття) тим більше увага концентруватиметься на вас.
4. Хто вчить? 
Подбайте про акуратний зовнішній вигляд: зачісане волосся, чистий, охайний та попрасований одяг. Пам’ятаймо, що в клас до учнів ви не прийходите у піжамі.
5. Підготовка до зйомки. 
Завчасно підготуйте всі необхідні речі для заняття: папір, клей, книги, олівці, конструктор, мотузка та інше.
6. Медійність.
Тепер клас став значно більшим, адже за допомогою інтернету ви навчаєте весь світ. Тому потурбуйтесь про опис до відео. Обов’язково вкажіть назву заняття, цільову аудиторію, список необхідно приладдя для виконання завдань.
7. Структурування матеріалу
За даними досліджень, проведених на основі різних онлайн-платформ, учні (студенти) під час перегляду залишаються зацікавленими до 6-ти хвилин, незалежно від загальної довжини відео. Ролики довжиною більше 9 хвилин найчастіше переглядають тільки наполовину. Якщо залишити тривалість записаної лекції до години, ймовірніше, учні її не додивляться або ж суттєвого ефекту від її перегляду не буде.

Оскільки лекція у класі рідко складається з 6-хвилинних завершених уривків, важливо продумати, як розбити матеріал. Якщо звичайну годинну лекцію нарізати на 6-хвилинні частини, вона може вийти неструктурованою, без логічних переходів та завершеної думки, а також містити інформацію, яка є в іншому відео.

8. Використовуйте прості програми для мотажу відео.
Додавайте до відео схеми, слайди презентацій, фото, які зроблять заняття зрозумілішим та цікавішим за допомогою програм. Тим, хто ніколи раніше не займався створенням відеороликів, можна скористатись простими редакторами, як Windows Movie Maker, Free Video Editor, які є безкоштовними, простими у встановленні та опануванні. Достатньо в програму завантажити відео та додати потрібні елементи до нього.
9. Відео, яке ви вантажитимете на Youtube, при записі на телефон знімайте горизонтально, а не вертикально. Подбайте про чіткий та якісний звук. Не накладайте на ваше відео пісні зі словами, використовуйте спокійні, легкі (класичні) мелодії, які звучатимуть приглушено.
10. Уникати зверхнього вигляду. 
Не намагайтеся показати, що ви багато знаєте. Сконцентруйтеся на тому, щоб пояснити зрозуміло. Уникайте складних конструкцій, зайвих термінів, пояснюйте покроково та застосовуйте аналогії.

Пам’ятайте: ми виховуємо Z-покоління молоді, для яких звичним є використання цифрових технологій. Тому розробка онлайн занять допоможе стати ближчим до сучасних дітей. 


Немає коментарів:

Дописати коментар